Knihy

Harry Potter a Prokleté dítě (J. Thorne) – recenze

Ahoj!

*

Slibuji, že tohle je nejméně na měsíc poslední recenze na knížku z Harry Potter světa. Jen se snažím psát recenze podle toho, jak knížky dočítám a tuhle už mám přečtenou dlouho, ale potřebovala jsem si ji nechat proležet v hlavě. Kniha je „pouze“ scénářem k divadelní hře. Běžná knižní podoba totiž neexistuje a nejspíš nikdy nebude. Dostala jsem ji k Vánocům a dalo mi práci se vyhnout spoilerům, které obíhaly internet od srpna. Naštěstí jsem to zvládla a mohla si tak celou knihu užít bez předčasného prozrazení děje!

Co si o tomto pokračování myslíte vy? Dejte mi vědět v komentářích a pošlete mi odkaz na váš blog.

Více informací o mém čtení: ČBDBDatabázeknih.

*

„Knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla.“ -John Ruskin

Prokleté dítě

*

Harry Potter a Prokleté dítě
(Harry Potter and Cursed Child)

*

Autor: Jack Thorne, John Tiffany, J.K. Rowling
Nakladatelství: Albatros
Rok vydání: 2016
Překlad: Petr Eliáš
Ilustrace: Duncan Spilling
Počet stránek: 429
Počet kapitol: 2 části/4 jednání/36 obrazů
Cena: 322 Kč
Jazyk: český
Žánr: Fantasy, scénář, divadelní hra

*

Osmý příběh, o devatenáct let později…

V dalším příběhu o Harrym Potterovi se podíváme do budoucnosti. Slavná trojka (Harry, Ron a Hermiona) jsou již dospělí a potýkají se s běžnými problémy kouzelnického a rodičovského života. Kniha se zaměřuje více na děti staré gardy a to hlavně na dva chlapce, Albuse (nejmladšího syna Harryho a Ginny) a Scorpiuse (syna Draca Malfoye). Nechci prozradit moc pokud jste to ještě nečetli a chtěli byste. Mohu ale říci, že půjde o cestování časem, změnu světů, objevování tajemství a uvědomování si o čem život doopravdy je. A hlavně se dozvíte, kdo je to Prokleté dítě!

*

Zajímavosti:

Jak jsem již zmiňovala, kniha je scénářem k divadelní hře, která se hraje v londýnském West Endu od 30. července 2016. Příběh je psaný ve stylu krátkého popisu místa a následné rozhovory mezi postavami. Kniha také obsahuje jména všech, kteří se na hře podílejí, krátké medailonky scénáristů a poděkování.

Hodnocení:

Tak moc jsem se na knížku těšila, že jsem to přečetla za jediný večer/noc. Tím, že je psána stylem scénáře, tak se velmi dobře a rychle čte. Mám skvělou fantazii, takže jsem neměla problém vidět celý příběh v mé hlavě. I přesto, že jsem četla spíše negativní recenze, tak já jsem si tento příběh užila. Ano, bylo to jiné než všechny HP knížky od Rowlingové a ano, je to trochu jako fanfiction.. ALE vážně dobrá fanfiction. Mě to bavilo. Mělo to v sobě akci, vtip i hlubší zprávu. Otevřelo to pohled na HP příběh, který jsme ještě neviděli. Jen je škoda, že některé části nebyly ví rozvinuté, abychom je lépe pochopili. Já jako obrovský fanoušek jsem knihu mít doma musela a jsem ráda, že jsem si ji koupila, protože jsem si jistá, že si ji přečtu znovu. Pokud si ale nejste jistí, že chcete do knihy investovat naslepo, tak doporučuji si ji půjčit v knihovně a uvidíte, jestli se vám příběh zalíbí. Připravte se na to, že to bude jiné. Jiné ale neznamená špatné. A hlavně už vím, kdo je to Prokleté dítě!

music book movie review hudba kniha film recenze