Akce

Alenka v kraji zázraků (muzikál) – recenze

Ahoj!

*

Minulý rok jsem k Vánocům koupila mamce, babičce a sobě lístek na muzikál, protože je to taková naše věc. Tentokrát jsem vybrala muzikál Alenka v kraji zázraků, který v sobě ukrývá můj oblíbený příběh. Předtím jsme byly na muzikálové pohádce Sněhová královna (vyhrála jsem lístky na předpremiéru), která měla stejné scénaristy i některé herce jako Alenka, a moc se nám to líbilo. Proto jsem si byla jistá, že i Alenka bude fajn. Chtěla jsem vidět v hlavní roli Aničku Slováčkovou (hrála hlavní roli i ve Snehové královně), takže jsem si zjistila, kdy bude hrát a objednala lístky, které jsme si v den představení vyzvedly na pokladně. Více o tom, co je to za muzikál a jak se nám líbil se dozvíte po přečtení zbytku článku.

Máte rádi divadelní muzikály? Napište mi to do komentářů a přidejte odkaz na váš blog.

*

„Do rána jsem schopná uvěřit až šesti nemožnostem.“
-Alenka

*

Alenka v kraji zázraků

Základní údaje
Kde: Divadlo Hybernia, Praha 1
Režie: Matěj Balcar
Scénář: Jan a Alena Pixovi
Hudba: Vašo Patejdl
Text písní: Kristýna Pixov
Předloha: Lewis Caroll – Alenka v říši divů
Rok premiéry: 2016
Jazyk: český
Žánr: Fantasy, muzikál

Vstupné
Dospělí: 290-690,-
ZTP/P: 100-145,-

Alenka v kraji zázraků je volnou adaptací knih Lewise Carolla, Alenčina dobrodružství v říši divů a Alenka v říši za zrcadlem. Starší Alenka se setká s malou Alenkou a ta ji znovu zavede do kraje zázraků (říše divů). Tam potkají mnoho známých postav: kočku Šklíbu, Kloboučníka, Bílého králíka, Bublifuka, Houseňáka, Valibuka a další kouzelné postavy. V kraji probíhá boj mezi Bílou a Srdcovou královnou, který se Alence podaří vyřešit. Mezitím si Alenka projde různými ponaučeními, uvědoměním a pomůže i divákům vidět věci jinak. Protože představení je hlavně muzikálem, tak zaslechnete několik písní a tanečních vystoupeních.

Do divadla Hybernia se dostanete metrem, tramvají či autem. Doporučuji MHD nebo někoho, kdo vás tam vysadí, protože parkování je tam velmi složité. Lístky si můžete koupit na portálu ticket-art, muzikalyprodeti nebo v pokladně divadla (při koupi ZTP/P lístků je lepší do divadla zavolat). Bohužel přes léto se nehraje, ale na podzim jsou již vypsány data představení. První se koná 24.9.2017 od 15:00. Ještě jsem si všimla, že již nejsou vypsána večerní představení, tak nevím, jestli budou dopsána později a nebo budou jen dopolední a odpolední.

Uvidíte zde mnoho známých tváří: Anna Julie Slováčková, Míša Kuklová, Dagmar Patrasová, David Gránský, Jan Čenský, Bořek Slezáček, Sabina Laurinová, Felic Slováček jr., Ivana Korolová a další. Herci se samozřejmě různě střídají, takže pokud chcete vidět někoho určitého, tak si zkuste zavolat do divadla a možná vám řeknou, kdy ten herec bude hrát. Přesný seznam toho, kdo hraje jako roli si můžete přečíst zde.

Alenka

Zajímavosti:

Během show se objeví několik kouzel, na kterých při tvorbě muzikálu spolupracoval kouzelník Pavel Kožíšek.

Hodnocení:

Celé představení bych shrnula jedním slovem: miloučké. Kostýmy mi maličko připomínaly Burtonskou filmovou verzi Alenky, ale ničemu to neublížilo. Spíš naopak bylo jeviště plné barev a přinášelo příjemný pohádkový pocit. Písničky a jejich texty byly vcelku jednoduché a velmi chytlavé. Dokonce mě několikrát strhly k tleskání do rytmu a to já moc nedělám. Moc se mi líbily kouzla, která se na pódiu prováděla, protože dodaly příběhu na magičnosti a také jsem to ještě u žádného divadelního muzikálu neviděla. Příběh jako takový byl fajn, ale já mám stejně nejradši ten originál. Ani tím filmem o Alence od Burtona jsem nebyla nadšená, protože ho změnili. U tohoto muzikálu naštěstí nebylo vše úplně jinak, takže to mělo mé sympatie.

Řekla bych, že Alenka v kraji zázraků je určena primárně dětem s je jim tak celé představení přizpůsobeno (herci hodně komunikují s diváky). Přesto jsem se ráda vrátila do mých dětských let a příběh si připomněla. Dospělí se občas můžou maličko nudit, ale stačí vypnout na chvilku svoji dospělou část, uvolnit se a věřím, že se to také užijí. Abych to ukončila, tak muzikál byl pěkný, vtipný a určitě byste mu měli obětovat jedno odpoledne. Doporučuji také zajít na Sněhovou královnu, která byla podle mého o hvězdičku lepší.

music book movie review hudba kniha film recenze

Zanechat Odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *