Knihy

Ztracené (E. Urbaníková) – recenze

Nazdárek!

*

Dnešní knižní recenze je tématem trochu kontroverzní, protože se týká islámské víry a vztahů. Já osobně nemám s tímto náboženstvím zásadní problém, ale zajímají mě lidské příběhy různého druhu. Po přečtení knihy a shlédnutí filmuBez dcerky neodejdu„, když mi bylo asi 13 let, jsem byla trochu vyděšená tím, co se může stát, když si vyberete špatného člověka do vztahu. Naštěstí nejsem ten typ člověka, co by odsoudil určitou skupinu lidí kvůli několika příběhům, ale zajímavé tyto příběhy žen, co se zamilovaly do muslima, určitě jsou.

Četli jste tuto knížku a jaké je vaše oblíbená povídka? Dejte mi vědět v komentářích a pošlete mi odkaz na váš blog.

Víc informací o mém čtení: ČBDBDatabázeknih.

*

Mějte hezký týden!

*

Ztracené

*

Autor: Eva Urbaníková
Nakladatelství: Motto, Albatros
Rok vydání: 2015
Překlad: Miluše Krejčová
Ilustrace: Robert Imrych
Počet stránek: 212
Počet kapitol: 7
Cena: 199 Kč
Jazyk: český
Žánr: Román, literatura faktu

*

Skutečné příběhy žen, které milovaly muslima…

Simona, Mona, Maruška, Baška, Renáta, Patrícia – šest žen vypráví o lásce, jakou předtím nezažily, o naději, o stěhování, o konvertování k islámu, o zklamání, o nové rodině, o zmizelých dětech, o podplacených soudech, o samotě a bezmocnosti, o boji proti zvykům a zákonům muslimských zemí.

ztracené

*

Zajímavosti:

Příběhy těchto žen jsou vyprávěny podle skutečných událostí.

Hodnocení:

Je zvláštní, jak v každé zemi a v každé době jsou vztahy pro lidi něčím jiným.. Nebudu tvrdit, že mě knížka nezasáhla a po přečtení jsem nepřemýšlela o osudech žen, kdy jejich příběhy daly dohromady tuto knihu. Téma islámského náboženství a vztahů muslimů a nemuslimů je v dnešní době velkým tématem, ale člověk musí myslet na to nejhlavnější a to, že vždy je to o lidech a je hloupost to svádět na něco jiného.

Kniha se četla velmi dobře a já ji měla přečtenou během jednoho odpoledne. Je psaná formou vyprávění žen, kterých se tyto příběhy týkají a na konci je vždy takové završení toho, jak to s nimi vypadá v tuto chvíli. Tentokrát nedokáži říct, která povídka mě zaujala nejvíce, protože všechny byly něčím mimořádné a zvláštní. Určitě stojí za přečtení všechny, protože ty věci se staly a myslím, že je důležité poznávat i jiné zákoutí lidských vztahu, na které my nejsme zvyklí a připadají nám neskutečné.

Dodám již jen jediné. Růžové brýle na začátku vztahu jsou vždy ošemetné a nezáleží na tom, jaký je ten druhý víry.

.
music book movie review hudba kniha film recenze